Informacja prasowa

08.01.2010

Elektroniczny Obraz Faktury coraz popularniejszy wśród klientów Netii

Już ponad 20 proc. klientów indywidualnych Netii korzysta z Elektronicznego Obrazu Faktury (EOF). EOF wybiera około 80 proc. nowych klientów internetu w Netii.

W ciągu kilku ostatnich miesięcy Netia odnotowuje bardzo dynamiczny, kilkusetprocentowy wzrost liczby klientów, rezygnujących z otrzymywania faktur papierowych na rzecz bezpłatnego Elektronicznego Obrazu Faktury.

O ile na początku 2009 roku na taką formę otrzymywania rachunków decydowało się kilka tysięcy klientów indywidualnych Netii miesięcznie, to już w ostatnich miesiącach ubiegłego roku takich użytkowników przybywało po kilkanaście tysięcy miesięcznie. Grudzień 2009 roku był pod tym względem rekordowy – na EOF zdecydowało się ponad 17 tysięcy klientów.

Na koniec grudnia 2009 roku już 23 proc. klientów indywidualnych Netii korzystało z Elektronicznego Obrazu Faktury.
Powyższy wskaźnik nie uwzględnia klientów dawnego Tele2 Polska, którzy dopiero od niedawna są obsługiwani przez systemy informatyczne Netii, dzięki czemu zyskali możliwość skorzystania z EOF i wszystkich innych udogodnień. Od listopada ubiegłego roku, kiedy klienci dawnego Tele2 są obsługiwani przez systemy Netii, z EOF zdecydowało się skorzystać już kilka tysięcy osób.

- „Klienci zgłaszali nam, że w e-mailu, informującym o wystawieniu faktury chcieliby otrzymywać aktualne saldo rozliczeń, tak aby nie musieli każdorazowo logować się do serwisu Netia On-line. W październiku ub. r. spełniliśmy tę prośbę” – powiedziała Renata Filipek-Baryłowska, dyrektor Obsługi Klienta w Netii.

Łatwy dostęp

Rezygnacja z papierowych faktur na rzecz EOF jest bardzo prosta i można jej dokonać w serwisie Netia On-line (www.netiaonline.pl).

Klienci, którzy mają aktywowany EOF, po każdorazowym wygenerowaniu faktury otrzymują na wskazany przy aktywacji adres e-mail informację o dostępności Elektronicznego Obrazu Faktury w serwisie Netia On-line.

W serwisie Netia On-line klienci mają zapewniony nie tylko wygodny dostęp do informacji o fakturach i rozliczeniach, ale również np. do szczegółowego wykazu połączeń.

Skorzystaj z ulgi

W serwisie Netia On-line klienci Netii znajdą również przydatne informacje o możliwości skorzystania z ulgi podatkowej. W rozliczeniu za 2009 rok można skorzystać z odliczenia od dochodu kosztów dostępu do Internetu w maksymalnej wysokości 760 złotych.

Obrazy faktur udostępnianie przez Netię nie są fakturami elektronicznymi w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 14 lipca 2005 r. w sprawie wystawiania oraz przesyłania faktur w formie elektronicznej, a także przechowywania oraz udostępniania tych faktur organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej.

Korzystanie z EOF nie wyklucza jednak możliwości skorzystania z podatkowej ulgi na internet, gdyż na życzenie klienta Netia przesyła stosowne dokumenty bezpłatnie pocztą.
Faktury na potrzeby rozliczenia z fiskusem można zamówić w Telefonicznym Centrum Obsługi Klienta: 801 802 803 (z telefonów stacjonarnych) lub 22 711 11 11 (z telefonów komórkowych).


***

Netia SA jest wiodącym alternatywnym operatorem telekomunikacyjnym, świadczącym m.in. usługi głosowe oraz szerokopasmowego Internetu klientom indywidualnym i biznesowym. Działa na bazie własnej infrastruktury oraz sieci TP.

Kontakt dla mediów

Karol Wieczorek

Rzecznik Prasowy
tel.: 22 352 63 68